Ez a szemléletváltó módszer nemcsak kezdő vállalkozóknak szól, hanem rutinos öreg rókáknak is. Ez amolyan homlokracsapós titok lesz, ám képzeld, amikor beszédbe elegyedek más vállalkozókkal, a legtöbbjük még csak érintőlegesen sem gondolkodik ebben az aduász módszerben. De te mostantól másként fogsz gondolkodni, mint az átlag. Egy kis magyarázat még az elején: a “sokat keress” alatt ebben a cikkben az igazánnagyonrendkívülsokat értem. No, kezdjünk is bele!

A nagy kérdés: hogyan tudsz piszok sokat keresni a vállalkozásodban?

Amikor arról kérdeztem a velem kapcsolatban álló vállalkozókat, hogy mi gátolja meg őket abban, hogy sokat keressenek a vállalkozásukból, szinte egyik sem válaszolta azt, hogy

  • a szakmai tudásának hiánya,
  • az életkora,
  • az információk hiánya,
  • vagy bármilyen eszköz hiánya, ami nélkül a vállalkozása nem tud működni.

Tudod, mi volt a tipikus válasz? AZ IDŐHIÁNY!

És azt is tudod, hogy miért ez a vállalkozó legfőbb mumusa? Abban biztos vagyok, hogy ha még nem is fogalmaztad meg magadban, érezni tuti érzed, ahogy ezt olvasod. A mardosó kis bizsergést a gyomorszájadnál, és a leblokkolást, ami kiüt minden építő ötletet, innovációt a fejedből – hiszen úgysem lesz rá időd…

És mi az, amit tenni tudsz az időhiány ellen? Mivel még az időhajlítás tudománya, vagy a hopponálás képessége (ha ezt nem ismernéd, elmondom, mi a hopponálás: egy szempillantás alatt egyik helyről a másik helyre tudsz teremni.  Harry Potterék ebben már zsenik. 😉 ) nem adatik meg számodra, egyet tudsz tenni: megtöbbszörözöd önmagad. Hogyan? Nem, nem klónozással – olvass tovább, és elmondom, hogyan:

Ha kezdő vállalkozó vagy

Ha még csak tervezed a vállalkozásodat, akkor a legjobb helyzetben vagy éppen ahhoz, hogy te ne ess az idő(hiány) csapdájába! Már most tervezd úgy a vállalkozásodat, hogy abban benne legyen az alábbi fontos tényező, ami meg fogja menteni az életedet: az automatizálást.

Ha rutinos öreg róka vagy

Nos, neked is még mindig jó esélyed van arra, hogy bankot robbants a vállalkozásoddal, ha eddig szinte nem is tudtál az átlagos középvezetői fizetésnél nagyobb profitot kivenni havonta. A te számodra is az automatizálás fog megoldást jelenteni.

Még mielőtt továbbmennénk, szeretném pontosítani neked az automatizálás fogalmát: én az automatizáláson nem azt értem csak és kizárólag, hogy köss össze minél több robot szoftvert az online felületeiden, vagy ruházz be önműködő robot gyártósorra.

Az automatizálás az én nézőpontomból azt jelenti, hogy tőled függetlenül is termel bevételt a vállalkozásod.

Mi a legegyszerűbb és legnagyszerűbb módja annak, hogy önjáróvá tedd a vállalkozásod?

Naná, hogy a kiszervezés! Meglepődtél? Talán nem. 🙂

Nézzük, hány módon tudsz kiszervezni:

  1. vegyél fel egy vagy több alkalmazottat
  2. bízd a szakmai feladatokat, projekteket az adott szakma szakembereire
  3. szervezd ki egy virtuális asszisztensnek a cégedben felmerülő feladatokat, vagy egy részét.

Én természetesen a harmadik pontban tudok neked nagyon sokat segíteni – erre vonatkozó cikkemet is elolvashatod itt.

Számtalan olyan vállalkozó létezik, aki havi többszázezer, sőt, milliós bevételt is magáénak tudhat, de ezért heti nyolcvan, vagy legtöbbször több, mint nyolcvan órát kell dolgoznia. Szinte nem is létező szabadidejét gyors és felszínes alvással tölti, állandó fáradtság gyötri, és nem képes ennél a szintnél feljebb lépni, nagyságrendet ugrani. Nincs lehetősége rá, hogy egyszer majd magára hagyja a céget, mert mindent ő csinál, és ahogy kivonja magát akár egy hétre is, a bevétele megcsappan.

Engedd meg, hogy a lényeg tökéletes szemléltetése érdekében elmeséljek neked egy történetet két vállalkozóról, akik ugyanolyan havi árbevétellel indultak az első vállalkozói évükben, ám, nem ugyanúgy alakult a bevételi görbéjük.

A két vállalkozónkat hívjuk Aladárnak és Bélának (ha éppen Aladárnak hívnak, akkor se vedd magadra az alábbi sorokat, bármilyen hasonlóság csak a véletlen műve.). Ők mindketten havi egy millió forintot keresnek, de kettőt szeretnének.

Aladár mindent maga csinál. Nem hajlandó sem kiszervezni, sem alkalmazottat felvenni, hisz az pénzbe kerül, és különben is, mindent csak ő tud a legjobban megcsinálni. Aladárban hihetetlen mértékű a bizalmatlanság és a kontrollkényszer, ami még inkább erősíti őt abban, hogy minden nála van a legjobb helyen. Napi tizenkét-tizennégy órát dolgozik, amire még büszke is, ám Aladárné már nem annyira. A család a to-do listájának annyira a végén szerepel, hogy nem is fér a papírra.

Ezzel szemben Béla a havi egymilliós bevételéből minimum harminc százalékot visszaforgat arra, hogy keressen maga mellé egy szakembert/alkalmazottat/virtuális asszisztenst, vagy akár mindet egyszerre, akikkel heti egy alkalommal összeül, és mindenki tudja, hogy mit kell csinálnia. Így Béla csapatának együtt összesen napi több, mint 20 órányi munkaideje lett, szemben Aladár tizenkettőjével. De ez még hagyján! Béla agya és energiája teljes mértékben felszabadul a nem neki való munkák elvégzése alól, ezért akkora fejlődést ér el a cégvezetés, a fejlesztés, a termékpaletta növelés területén, hogy hirtelen egy szinttel feljebb tudja pozicionálni vállalkozását, ami lehetővé teszi számára, hogy a nagyobb halakra is kivesse képzeletbeli hálóját.

Aladár a hónap végére napi tizenkét órával számolva összesen, értsd úgy, hogy Aladár természetesen a hétvégéket is végigdolgozza, hiszen az adminisztrációt sosincs ideje megcsinálni. Tehát Aladár több, mint háromszáz munkaórát tett bele a vállalkozásába, aminek legalább negyven százalékát a cégvezetési teendőkkel töltötte. Ezzel szemben Béla és csapattársai több, mint 450 munkaórát teljesítettek (természetesen hétvégék nélkül, azt mindenki pihenéssel töltötte, Béla is!) a hónapban, és Béla szerzett négy új ügyfelet is.

Béla ezt a szemléletmódot mindaddig követi, míg a cége növekszik, tehát a havi árbevételének minimum harminc százalékát visszaforgatja a munkaerőire: létszámot növel, fizetésemelést ad. Béla boldog családi életet él, évente háromszor megy két hetes szabadságra, mialatt a vállalkozása ugyanúgy termeli a bevételt.

Szegény Aladár ezzel szemben mire eléri irtózatosan kemény, megfeszített munkával a havi 2 millió forintnyi bevételi szintet, szinte már klinikai eset…krónikus fáradtsága miatt egyre többet hibázik, ami nem egyszer ügyfélvesztést eredményez. Aladár már a beborítás határán áll, amikor felesége közli vele, hogy el akar válni tőle.  Az utolsó csepp a poharában az, amikor egy versenytársa hamarabb reagál a piaci igényekre, és sorra halássza el előle a megbízásokat. Aladár azzal kénytelen szembesülni, hogy a saját makacsságának áldozata lett, és ha szerencséje van, akkor ebből tanulni fog, és nem követi el újra ezt a baklövést: hogy mindent egyedül csinál.

Nos, te melyikük vagy?

Én azt mondom, kedves “Aladár”, hogy itt az ideje, hogy másképp gondolkozz az egész életről, a vállalkozásodról, a cégvezetésről, és itt az ideje, hogy visszakapd az életed, az idődet, hiszen az idő az egyetlen dolog, ami kérlelhetetlenül csak múlik, és nem áramlik vissza egy perce sem…

És kedves “Aladár”, vedd fel velem a kapcsolatot, hogy együttműködésünkkel felemeljük vállalkozásodat arra a bizonyos áhított pozícióra, melyet célul tűztél ki magadnak a kezdetek kezdetén.

Ne feledd: nem kell egyedül viselned a terheket…a munkamegosztás minden esetben produktivitást eredményez!

Eredményes kiszervezést kívánok neked – legyen a mai napod is produktív és (szabad)időben gazdag!

Andrea – Az Adminisztrátor
Vezető virtuális asszisztens