Van az a tévhit, miszerint a vállalkozónak szemernyi ideje sincs pihenni, lazítani, mert ha nem hajtja magát, akkor bevétele sem lesz. Ez csak abban az esetben igaz, ha szóló kötéltáncosként elköveti a legnagyobb hibát, amit csak lehet: nincs biztonsági hálója.

A sikeres akrobatamutatvány kulcsa ugyanaz, mint egy jól működő, 21. századi vállalkozásé: a csapatmunka.

Az 1990-es évek óta a nagy sebességű internet fejlődése a dokumentum-megosztás, a virtuális konferencia és a felhőalapú projektmenedzsment szoftver lehetővé tette a vállalkozások tulajdonosainak a távoli elérés opciójának kiaknázását. Napjainkra a feladatok delegálása, kiszervezése a pandémiára adott vészhelyzeti reakciók között magasan viszi a prímet. Mára nem az a kérdés, hogy kiszervezzék-e a munkát, hanem az, hogy időben találnak-e olyan virtuális asszisztenst, aki hosszú távú stratégiai partnerként tud együtt dolgozni velük.

 

Hogyan segít egy virtuális asszisztens a költségmegtakarításban?

A virtuális asszisztensek által kínált támogatás az adminisztratív szolgáltatásokon át a digitális marketingen keresztül a teljes körű projektmenedzsmentig terjedhet, természetesen attól függően, hogy van-e a virtuális asszisztensnek specifikációja, vagy abszolút mindenen rajta tartja a kezét és figyelmét.

A vállalkozások a költségvetés 20-30% -t takaríthatják meg csupán azzal, hogy független alvállalkozóknak szervezik ki az adminisztratív feladatokat, tekintetbe véve az adók mellett a társadalombiztosítási, és egyéb járulékokat is*. Az sem elhanyagolható tény, hogy mindemellett a virtuális asszisztensek speciális ismeretei szintén megtérülést eredményeznek. Ahhoz azonban, hogy ennek értékét belássuk, elsőként a gondolkodásmódon kell változtatni.

Valójában a virtuális asszisztensek egyfajta „lovagi szolgálatot” is teljesítenek; a hazánkban még kevéssé ismert munka széles körű elfogadtatása legalább olyan fontos feladatuk, mint maga az asszisztencia.

 

Minden vállalkozás tulajdonosa és vezetője tudja…

…a hatékony delegálás kritikus fontosságú a siker szempontjából.

A valóságban mégis sok vállalkozó, cégtulajdonos küzd a delegálás folyamatával, ami akadályokat állít a személyes és vállalati sikerei előtt. Egy VA-val való együttműködés lehetővé teszi az „alacsonyabb kockázatú” feladatok átruházását, miközben maga az együtműködés is letesztelhető. Ahogy minden kapcsolat, úgy ez is lépésről-lépésre épül fel. A folyamat végső soron a bizalmat növeli a megbízó és a VA között.

Végül eljuthatunk egy olyan paradicsomi állapotba, amikor nem kell választanunk a család, az énidő és a munka között.

Mindenre marad elég idő, és energia, miközben a cég is épül, növekszik.

 

Alkalmazott vs. virtuális asszisztens

Ha egy saját alkalmazottat tartasz az adminisztratív feladatok elvégzésére, akkor lesz egy tökéletes munkatársad. És ezzel nincs is gond azon kívül, hogy ebben a formában csupán egyetlen ember szakértelméhez férsz hozzá. Ellenben, ha egy virtuális asszisztensnek és a csapatának delegálod ki a feladatokat és a folyamatirányítást, akkor a csapat összetételétől függően több, expert szinten dolgozó szakember készségeihez és képességeihez kapsz hozzáférést, anélkül, hogy a „fenntartásuk” a céged számláját terhelné.

 

Ha most egy percre megállsz és elgondolkozol azon, hogyha volna egy csipetnyi szabadidőd a hajszában, akkor felszabaduló énidőt mire fordíthatnád, adja magát az önképzés, önfejlesztés lehetősége. Vezetőképzés, marketing, vállalatfejlesztés, nyelvtanulás, logisztikai menedzsment… válogathatsz a lehetőségek között. Feltéve, ha pár órára naponta ki tudsz lépni a fősodorból. És nem máshonnan kell elvonnod az időt és energiát, pénzt. Ezzel nemcsak önmagadat fejleszted, de a céged is nagyobbá, hatékonyabbá és sikeresebbé válik.

A virtuális asszisztenssel való együttműködés lehetővé teszi, hogy a mókuskerék hajtásáról az önfejlesztésre helyezd át a fókuszt.

 

*Forrás: nolo.com