Milyen változásokat idéz elő a COVID-19 a munkavégzésre általánosan a kkv szektorra nézve?
A távmunka sikere mindig is alapvetően a megfelelő feladatkiadáson múlt – a vírushelyzet előtt is. Most sokkal többen tapasztalják meg, hogy milyen kiadni a feladatot távban, és milyen azt átvenni. Kiderül, hogy bizony sokszor ezen múlik adott feladat, projekt sikeressége.
Milyen a megfelelő feladatkiadás?
Időt kell rá szánni
Nem elég csak fél mondatban előadni egy gyors telefonhívás alatt, hogy mit kérünk. Le kell írni részletesen, hogy mit várunk el a feladattól. Fontos, hogy ezt írásban tegyük, mert beszéd közben sokkal gyorsabban jár az agyunk, és váltogatunk a gondolatok között, amit a vonal másik végén ülő távkollégánk nem fog tudni teljes mértékben követni. Főleg nem fogja tudni belőle leszűrni, hogy mi a lényeg.
Tartalmazza az elvárt eredményt
Ha nem adjuk át legelőször is, hogy miért végezzük el azt a bizonyos feladatot, tehát, hogy mi az elvárt eredménye annak a feladatnak (még, ha részfeladat is), akkor félremehet a munkavégzés. Egy távban dolgozónak fontos tudnia, hogy milyen irányban végezze egy az adott feladatot, milyen szempontok lesznek fontosak ahhoz, hogy az elvárt eredmény elérését minél jobban támogatni tudja. Magyarul, minél hatékonyabb legyen a feladatmegoldás. Ha csak kiadunk egy levegőben függő, semmihez nem kapcsolódó feladatot, az pont azt is fogja eredményezni – nem fog tudni kapcsolódni az egészhez.
Legyen pontos utasítás benne
Határidők, mellékletek, kulcsszavak, felelősök, elérhetőségek. Ezek a legfontosabb attribútumok, melyre szükség van egy feladatkiadásnál. Ha nagyvonalakban adjuk át a feladatot, akkor sok utómunkára lesz szükség, a hibákról már nem is beszélve.
Beszéljünk azzal, akinek kiadjuk a munkát
Bízzunk meg a távban dolgozóban
Legyen minden KKV produktív a leghatékonyabb módon! A kiszervezés áldás, ha megfelelően csináljuk akár megbízóként, akár vezetőként.