Hogyan kezdtem el a kiszervezést? Interjú a Business & Travel tulajdonosával, Dallos Zoltánnal – Cikksorozat 3. rész

Ez a cikksorozat olyan vállalkozókról szól, akik már megtették az első lépéseket, vagy akár már évek óta kiszervezik az időrabló feladataikat a vállalkozásukból. Történeteik a kezdetektől a mai napig szólnak, elmesélik, hogy ki, hogyan kezdte el a kiszervezést, és milyen feladatokat adnak át egy vagy több virtuális asszisztensnek.

Harmadik interjúm Dallos Zoltánnal készült, aki a zoltandallos.com-on osztja meg velünk üzletépítési, valamint marketingtanácsait, miközben bejárja a Földet. Zoltán egy vérbeli digitális nomád, nagy sikerű vlogja révén bevezet minket az online munkavégzés rejtelmeibe is. A világ legkülönfélébb országaiban, városaiban szerzett üzleti és marketingtapasztalatait kisvállalkozások árbevétel-növelésének elősegítésére fordítja.

Mivel foglalkozol?

Dallos Zoltán:  Sok mindennel. Nem szeretem annyira ezt a kifejezést, de talán a sorozatvállalkozó a legjobb. Az üzletépítést szeretem, az üzemeltetést már kevésbé, ezért próbálok mindent kiszervezni, amilyen gyorsan csak lehet. Konkrétabban: jelenleg a fő tevékenység egy MFB kamatmentes hitel közvetítése lakossági ügyfelek részére.

Miért fordultál virtuális asszisztenshez?

D.Z.: Asszisztensem (személyi) már akkor volt, amikor még alkalmazott voltam. Többfajta megközelítés van számomra, hogy miért jó a kiszervezés:

  • az erősségeimre fókuszálok, a gyengeségeimet kiszervezem. Nem bírom, nem szeretem a monoton dolgokat, alkotni, építeni szeretek. Ezért ehhez elengedhetetlen, hogy segítsen valaki a “favágó”, de szükséges munkákban
  • gazdasági megközelítés : ha egységnyi idő alatt több pénzt tudok csinálni, mint amennyibe az asszisztens kerül, akkor hülyeség lenne, ha én csinálnám
  • társadalmi megközelítés : ha ezzel tudok segíteni valakinek munkát adni (kismama, megváltozott munka képességű, stb), akkor az jó érzés a fenti előnyök mellett

Miben tud neked segíteni a virtuális asszisztens?

D.Z.: Mindenben amihez nem kell személyes jelenlét. A teljesség igénye nélkül :

  • telefonos megkeresések
  • crm rendszerkarbantartás
  • keresés az interneten
  • adatbázisépítés
  • pénzügyi asszisztencia (számlázás, stb)
  • közösségi média kezelése
  • szövegírás, tartalommenedzsment 

Vállalkozóként megéri neked kiadni ezeket a feladatokat?

D.Z.: Ahogy már fent írtam, ha egységnyi idő alatt több pénzt tudok csinálni, mint amennyibe az asszisztens kerül, akkor hülyeség lenne, ha én csinálnám.

Mit javasolsz annak, aki még hezitál, hogy kiadja-e a munkát egy virtuális asszisztensnek?

D.Z.: Fókuszáljon az erősségére.

Tekintsen a asszisztensre befektetésként, és ne költségként. Az időnk és energiánk véges, egyedül nem érthetünk mindenhez.

Csapatban jobb dolgozni. És aki nem volt korábban vezető, az megtanulhat ezáltal vezetni, feladatokat kiadni, számonkérni, kiválasztani, csapatot építeni. Ami hosszú távon az egyik legfontosabb készség / képesség.

 

Ha szeretnél többet megtudni Dallos Zoltánról, valamint a vállalkozásáról, illetve, ha szeretnéd megnézni vlogját, látogass el az alábbi oldalakra:

zoltandallos.com – Zoltan Dallos – Business & Travel

Facebook oldala: Zoltan Dallos / Business & Travel

Legyen ma is produktív a napod!

Szeretettel,

Andrea – Az Adminisztrátor

By |2018-03-11T17:44:12+00:00március 11th, 2018|Interjú, Vállalkozás|0 Comments