Beléptünk a novemberbe. Ez már az év végi kampányozás végállomása. Ha eddig nem terveztél Karácsonyra ajánlatot, akkor jobban teszed, ha még ma nekiállsz – ez már az utolsó lehetőségek egyike. Ideális esetben már minimum szeptemberben el kell kezdeni  az év végi kampány megtervezését, de ha ez most nem jött össze, most még nem vagy lekésve róla.

Év végi hajrá

Az év vége mindig is hajtás a vállalkozók számára, kivéve, ha te pont a nyári fesztivál-, nyaralós szezonra építetted a vállalkozásodat. A nagyobb százalék azonban mindig az év végére koncentrálja energiáit és bevételeinek nagy részét is.

A karácsony egy nagy kampány-dömping, ám előtte azért van egy-két kisebb “ünnep”, vagy talán inkább alkalom, amikor még egy kicsit tolhatunk a szekerünkön.

Black Friday

Idén a Black Friday november 24-én, pénteken lesz. Ezen a napon az üzletek, webshopok hatalmas árkedvezménnyel kedveskednek vásárlóiknak, van, ahol több mint 50% engedménnyel vásárolhatunk.

Erre az alkalomra egy külön weboldalt is létrehoztak, ahova fel lehet regisztrálni, mint vállalkozó (felteheted akciódat), és böngészni az akciók között, mint vevő (itt egy helyen, koncentráltan látod, hogy mely webshopok, üzletek mit ajánlanak). A blackfriday.hu oldal tájékoztatása szerint Magyarországon két fekete péntek is lesz: november 17. és 24.

Amivel kampányolni tudsz:

  1. árengedmény
  2. kupon
  3. nagy értékű bónusz a vásárlás mellé
  4. csomagajánlat leárazása

Mivel a Black Friday alapvetően a karácsonyi vásárlási láz kezdetét jelenti, így ez az alkalom mindenképpen nagy árengedményt kíván. Ha részt veszel az idei Black Friday akcióban, akkor adj rendkívüli árengedményt, mert a vásárlók ezen a napon majdnem kizárólag az árengedményre éhesek.

Tipp: létrehozhatsz egy Black Friday kategóriát is, ahova azokat a termékeidet teszed, amiket szerepeltetni akarsz az akcióban. Ezeket te választod ki, nem kell az egész árukészletedre akciót ajánlanod, lehet csak pár darabra is.

Vedd mintának az éttermek külön étlapját, amit a Torkos Csütörtök-nél ők is alkalmaznak: ha az akció keretén belül akarsz fogyasztani, adnak egy külön étlapot (tisztelet a kivételnek).

Mikulás

Európában a Télapó december 6-án érkezik és hagy ajándékot az ablakban. Ez a “mini ünnep” is tökéletes egy kis kampányolásra, nem kell feltétlenül csak a gyerekekre fókuszálni. Persze, ha gyerekeknek való játékokat, ruhákat, könyveket árulsz, neked szinte kötelező.

Ám a felnőttek is örülnek minden alkalomnak, amikor kapnak valamit.

Amivel kampányolni tudsz:

  1. bónusz a vásárlás mellé
  2. ingyen házhoz szállítás
  3. vásárlás esetén kupon a karácsonyi ajándékra – amit szintén nálad válthat be határidővel!
  4. extra csomagajánlat – állíts össze egyedi csomagokat a termékeidből, szolgáltatásaidból
  5. karácsonyi koránkelő kedvezmény – az előre tervezőknek

A Télapó a Karácsony előszobája, itt már érdemes úgy gondolkodni, hogy úgy alkosd meg az ajánlatodat, hogy az visszahozza a vásárlót a karácsonyi ajándékvásárlásnál is.

Tipp: szolgáltatásod van? Te is össze tudsz állítani olyan exkluzív kombinációt a szolgáltatásaidból, hogy az tényleg egyedi legyen. Adj neki valami kedves nevet, készíts hozzá egy Télapós promóciót, képpel, akár kis videóval is.

Gondolj pl. egy klasszikus Mikulás csomagra: tegyél bele kisebb dolgokat, ajánlatokat, bónuszokat és egy nagy termékedet.

Karácsony

Mikulás után már mindenki karácsonyi lázban ég. A vállalkozók az utolsó utáni pillanatig izzadnak a pult/számítógép mögött, a vevők pedig fejvesztve keresik a megfelelő ajándékot…

A Karácsony előtti időszakban szinte nincs olyan vállalkozás, ahol ne jelenne meg Az Ajánlat. Már most ki kell gondolnod, meg kell tervezned a bomba ajánlatot, hiszen karácsonykor nagyobb a vásárlási kedv, több pénzt költenek az emberek, hajlandóak olyat is megvenni, ami majd csak később lesz hasznukra. Vagy egyáltalán nem lesz soha, de mégis megveszik. 🙂

Amivel kampányolni tudsz:

  1. csomagajánlat, csomagajánlat, csomagajánlat!
  2. rendkívüli bónuszok termékek, csomagok mellé
  3. kivételes garanciák – visszavásárlás, csere, ár
  4. akciók – a jövő évi oktatásodra, rendezvényedre, workshopodra
  5. meghosszabbított nyitva tartás
  6. last minute ajánlat – ha valaki pl. december 23-án vásárol

A Karácsony a szeretet ünnepe, ezért olyannal is kitűnhetsz, ami a kedvességről, szeretetről szól. Meglepetés ajándékot teszel a rendelése mellé, vagy a szolgáltatásodban nyújtasz egy olyan pluszt, amit amúgy nem teszel meg. Ez egyben a márkaélményedet is elősegíti, építi a brandedet. Én úgy gondolom, hogy sokszor nagyon jól esik, ha az amúgy is stresszesebb karácsonyi időszakban van, aki emlékeztet arra, hogy bizony a Karácsony eredetileg az egymás iránti odafigyelésről és a szeretetről szól. Okozz vásárlóidnak Szeretetélményt!

Tipp: elő-promózhatod már a következő év elejei rendezvényeidet is, amit beleszőhetsz a karácsonyi kampányodba. Ez több okból is jó: növeled az ajánlataid számát, esélyt adsz azoknak is, hogy el tudjanak jönni a rendezvényedre, workshopodra, oktatásodra, akiknek amúgy kedvezmény nélkül nem lenne rá módjuk.

Ezzel te is nyersz, hiszen az új év első két hónapjában általában olyan szintű vásárlás-visszaesés tapasztalható, amilyen a további hónapokra nem jellemző. Teremts magadnak év elejei bevételt úgy, hogy kihasználva a karácsonyi szezont, már előre értékesíted a januári termékeidet.

De neked ki segít?

Nem csak a multik és nagyvállalatok használják ki az év végi alkalmakat. Sok az egyszemélyes vállalkozó, mikro vállalkozás, akiknek nem áll rendelkezésükre pár alkalmazott, akik helyette elvégeznek több feladatot.

Már most azt ajánlom, hogy kezdj el azon gondolkodni, hogy ki lesz az, aki neked segít a nagy hajrában: kérd meg egy barátodat, családtagodat, ismerősödet, toborozhatsz önkénteseket is.

Ám a szívességkérés nem kellemes dolog, az ember úgy van beprogramozva, hogy ezt kellemetlen, kiszolgáltatott szituációnak élje meg. Nem fogod magad jól érezni ettől, ráadásul az ismerősök, barátok, családtagok valószínűleg más helyen is dolgoznak, és majd csak akkor tudnak neked besegíteni, amikor éppen ráérnek….ez tudod, hogy hova vezet. Egyedül maradsz a nagy hajtásban.

A megoldás Neked

Keress egy virtuális asszisztenst, mondjuk engem. Vedd fel velem a kapcsolatot, és már el is kezdhetjük a közös munkát.

Miben tudok neked segíteni?

  • összeállítom a kampányod tervét
  • készítek az ajánlatodról szemet gyönyörködtető, design-os képeket posztokhoz, hirdetésekhez, weboldaladra
  • készítek üdvözlő, köszönő kártyát, kupont az arculati elemeid alapján
  • gondozom a közösségi média felületeidet, aktívan posztolok, csoportodban segítek az admin-tevékenységekben
  • elvégzem az online ügyfélszolgálatodat
  • kiküldöm hírleveleidet
  • feltöltöm webshopodba az ünnepi, szezonális termékeidet
  • feltöltöm tartalmaidat weboldaladra: kampány szövegeket, blogcikkeket, egyéb leírásokat, tájékoztatókat
  • ha külföldre – német nyelvterületre – is értékesítesz, intézzük németül az ügyintézést, fordítást, korrektúrázást

Ha egyéb ötleted van, amit én nem soroltam ide, de számodra az lenne a megoldás, nyugodtan keress meg vele 🙂

Ne feledd:

Nem kell egyedül viselned a terheket…a munkamegosztás minden esetben produktivitást eredményez!

Legyen az idei év végi szezonod is produktív!

Szeretettel,

Andrea – Az Adminisztrátor