Egy külső szemlélő kérdései… – Kérdezz, felelek! Az Adminisztrátor Virtuális Asszisztens munkájáról 1. rész

Készültem egy újabb cikksorozattal, mely olyan kérdésekre tartalmazza a válaszokat, melyeket Ti, kedves olvasóim, érdeklődőim tettetek fel nekem a munkámmal, az együttműködéssel vagy akár magával a virtuális asszisztens szakmával kapcsolatban.

Tudom, hogy a virtuális asszisztencia egy fiatal szakma Magyarországon, ezért is szeretném, ha minél jobban megismertethetném veletek ennek az együttműködésnek a pozitívumát, a hasznát, valamint a működési háttérinformációkat.

Jöjjenek is a kérdések!

“Kisvállalkozások esetében az átadás/elengedés nehézségei, azon kívül, hogy megéri átadni, hogyan adja át a munkája egy részét Neked jó érzéssel, miket tisztázzon magában már előtte…?”

Sokszor beszéltem már a kiszervezés előnyeiről, de azért akadhatnak hátrányai is. Mik lehetnek ezek a hátrányok? Pl. ha még nem állsz készen a kiszervezésre, tehát túl nagy a kontrollkényszered, vagy nem bírod elengedni, átadni a feladatok elvégzését, mert nem bízol magadon kívül senkiben.
Sajnos egy korábbi rossz tapasztalat könnyen erre az állapotra tud visszalökni, de ez számodra nem lesz gyümölcsöző. Ha ezzel a problémával küzdesz, mihamarabb dolgozd ki magadból, mert egyedül nem fogsz tudni egy bizonyos szint fölé emelkedni, fejlődni.
Nehézség lehet még a saját magad szervezetlensége, szétszórtság, tervezetlenség. Ekkor nem tudod meghatározni előre, hogy milyen feladatok lesznek a vállalkozásodban, ezért nem is tudsz delegálni, mivel fogalmad sincs, hogy mit kéne. Ám ez visszahat rád is, hiszen így te is “elúsztatod” saját magad. Összeszedettség, tervezés, szervezés! Ezt a három alapállapotot tedd magadévá.
Ajánlom egy korábbi blogcikkemet ebben a témában: Valóban készen állsz a kiszervezésre?

 

“Már korábban is felmerültek hasonló kérdéseim, amikor a bejegyzéseidet olvastam, a Te munkádban az egyik legnehezebb rész lehet, hogy mennyire és milyen mélységben kell belelátnod és megismerned az ügyfél szakmai oldalát, mert kis cégek esetében szakmai asszisztencia is elvárás lehet, illetve sokszor akár össze is olvad a hagyományos adminisztratív asszisztensi munkával, nem?”

Amikor elkezdünk együttműködni egy ügyfelünkkel, mindig elmondom, hogy a saját szakmáját ő tudja a legjobban. Értem ezalatt például azt, hogy helyette szakmai kérdésekre választ nélküle nem tudunk adni (ezt felelős üzleti magatartásunk miatt nem is tennénk meg). Természetesen egy hosszútávú együttműködés során egyre jobban belénk ivódik az adott szakma ismerete, egyre több, főként ismétlődő szakmai kérdésre tudunk önállóan válaszolni. A mi munkánk legfontosabb rálátása inkább az üzleti, mint szakmai szempontból érdekes, a szakma ismerete inkább a szövegírói, emailes ügyfélszolgálati területen jön jól.
Sosem erőltetünk semmit, tehát az ügyfél akkora mértékben vezet be minket a szakmájába, amekkora mértékben ő szeretné. Tipikusan ezt az ívet szokta leírni egy hosszútávú együttműködés: kezdeti apróbb feladatok -> bizalom kiépülése -> nagyobb lélegzetvételű munkák, projektek elvégzése a megbízóval együttesen -> még nagyobb bizalom kiépülése -> nagyobb lélegzetvételű munkák/projektek egyedüli elvégzése időszakos kontroll mellett -> önálló, parallel munkavégzés a megbízó vállalkozásában.

 

“Bármilyen szakma képviselői kereshetnek, vagy vannak kiemelt területek?”

Bárki, bármilyen szakmával megkereshet minket, nincsenek kiemelt területek. A mi szempontunk – ahogy már az előző kérdéshez is írtam – inkább üzleti, mint szakmai. Üzleti működésében tudunk a leghatékonyabban az elején bekapcsolódni, tehát a klasszikus adminisztratív, weboldal/webshop-gondozásos, mondhatni általánosabb feladatokban, mivel azok mindenkinél nagy mértékben ugyanazokra az alapokra épülnek.
Itt meg is tudod tekinteni, hogy milyen “általánosabb” feladatokat végzünk: Mit is csinálok?

Ne feledd:

Nem kell egyedül viselned a terheket…a munkamegosztás minden esetben produktivitást eredményez!

Legyen ma is produktív a napod!

Andrea – Az Adminisztrátor

By |2018-08-05T19:30:01+00:00augusztus 5th, 2018|Egyéb, Interjú, Vállalkozás|0 Comments