4+1 tipp a blogoláshoz, és ami mögötte van…

Egy vállalkozásnak blogolnia kell. Ez mára már észérvekkel és konkrét eredménynövelő tényekkel bizonyított. De miért kell? A blogolásban már egy ideje felfedezték a marketing lehetőséget is, amit abból a szemszögből tartalommarketingnek hívunk.

A blogolás több szempontból is jót tesz a cégednek:

  1. növeli a szakértői státuszodat az ügyfeleid, vevőid szemében
  2. a Google szereti a jó sok és jó minőségű kulcsszavakat egy weboldalon
  3. építheted általa a személyes márkádat
  4. és jó móka 🙂

Jó móka, annak, akinek a szíve csücske az írás, az edukálás, a véleménye megformálása, vagy a saját gondolatainak formábaöntése, ám, ha egy olyan vállalkozónak kell írnia, aki pusztán racionális szempontokat figyelembe véve indítja el blogját, annak viszont kínszenvedés, nyűg, nemszeretem feladat és még sorolhatnám a negatív érzéseket…

Nemszeretem

Mit tehetsz, ha te pont egy olyan vállalkozó vagy, aki

  1. csúcs a saját szakmájában,
  2. kellően elfoglalt,
  3. követi az aktuális marketing irányzatokat,
  4. odafigyel a bevételeire,
  5. tudatosan építi cége brandjét,

viszont utálsz írni, nincs is rá időd, és ötleted sincs, még gondolkodni sincs időd az ötleten, hogy mit is kéne írnod, és amikor már a nap végén a feladataid végére érsz, kifújod magad, akkor tuti, hogy a blog írása fog elmaradni. Ez tulajdonképpen érthető is a sok muszáj és kötelező feladat elvégzése után, mert a blogírás egy olyan plusz tevékenység, ami a hab a tortán. Tehát, ha nem büntet érte a nav, vagy nem fogják miatta kikapcsolni az áramot, vagy éppen nem fogják a vevőid az ajtót rádrontani, ha nincs blogod, akkor ez maradni fog a:

Majd megcsinálom, ha végeztem a napi munkákkal, vagy amikor van egy óra szabadidőm…

státuszban nálad. Szóval elmarad a blogolás…

Ha elmarad a blogolás, sokat veszíthetsz. Amit az elején felsoroltam előnyöket, azok mind elmaradnak: nem lesz kellő szakértői státuszod, nem fog a Google előrébb teszegetni, nem fognak rád találni több keresőszóra a potenciális vevőid, stb.

A megoldás, hogy legyen blogod

A megoldás az, ha kiadod ezt a feladatot (is) egy olyasvalakinek, aki viszont szeret írni, vagy éppenséggel ezzel foglalkozik. Ez lehet egy szövegíró, vagy akár egy olyan virtuális asszisztens is, aki vállal efféle feladatokat (pl. én 🙂 ). Még ötletednek sem kell lennie, én számos olyan blogot írok, ahol a posztok témáját is én találom ki.

Mire figyelj, és hogyan kezd el kiszervezni a blogolást

1. Platform

Mindenféleképpen legyen egy külön oldal a weboldaladon a blogodnak, vagy egy blogolásra alkalmas platform, ahova a posztokat írhatjuk. Ezt elnevezheted Blognak, Híreknek, Írásoknak, bárminek, ami utal arra, hogy itt találhatóak a cikkeid.

2. Személy

Ha a platform megvan, akkor nézz körbe a neten, vagy ajánlás alapján találd meg azt a személyt, akire a blogod írását bízod. Ezt nem kell annyira megfuttatni, mint egy álláshirdetést, nagyon sokan írnak jól, hiába nem szövegírók, és ha a kulcsszavaidat átadod neki, akkor nem lesz nagy “was-ist-das” a folyamat. Igazából kezd el azzal, aki szimpatikus neked – hisz mégis együtt kell működnötök -, fel tudott vonultatni neked több referenciablogot, amit ír, és tetszik a stílusa. Ha mégsem jön be neked valamiért, akkor bármikor válthatsz. Ezt az eredmények úgyis meg fogják mutatni.

3. Design

Ha külön blogoldalt indítasz, tehát nem a weboldaladon hozol létre egy aloldalt, akkor fontos, hogy a témádhoz passzoló designt megalkosd, vagy megalkottasd hozzá. Keress egy jó blogdesignert, aki specializálódott a blogok kinézetére,  készít neked logót, hogy az egész olyan vonzó legyen, mintha egy szépen kidolgozott, megalkotott könyv lenne. Öröm legyen benne olvasni, legyen kedve az embereknek az oldaladon szörfölgetni, ott maradni, mert hidd el, akit megfogsz a szívén keresztül, az a legnagyobb kincs, azokból lesznek a minőségi vásárlóid.

4. Kommunikáció

Ha megvan a megfelelő személy, a megfelelő design, akkor legelőször is találkozz, vagy egyeztess az íróval a szakmáddal, a cégeddel kapcsolatos dolgokról:

  • mivel foglalkozol,
  • mik a szakmád sajátosságai,
  • ki a célközönséged,
  • mi legyen a megszólító, írói stílus – tegeződő, lazább, vagy inkább magázódó, tárgyilagosabb,
  • mik a kulcsszavaid,
  • és ha van már egy-két témaötleted, vagy tudod, hogy mik azok a kérdések, problémák, amikkel a vásárlóid téged minduntalan megkeresnek, akkor ezeket oszd meg az íróval, mert nagyon jó kis informáló cikkek születhetnek belőle

+1. Bónusz tipp: Előre promózás

Elárulok egy titkot: ha még csak tervezed a vállalkozásodat, vagy már a rajtkockán állsz, és tudod, hogy behatárolt időn belül be fogod élesíteni a céged, akkor már most kezdj el blogolni!

Tüzeld fel a leendő vásárlóidat már az indulás előtt szuper cikkekkel, informáld őket a terméke(i)dről, szolgáltatásodról, kelts érdeklődést és várakozást, vágyakozást, hogy mire kiteszed a nagyvilág elé a terméked, legyen közösséged, akiből könnyen vásárló válik.

A blogolás nagyszerű dolog, nem kerül sok pénzbe, és többszörösen megtérül!

Ne feledd:

 

Nem kell egyedül viselned a terheket…a munkamegosztás minden esetben produktivitást eredményez!

 

Legyen ma is produktív a napod

Szeretettel,

Andrea – Az Adminisztrátor

By |2017-10-14T12:32:28+00:00október 5th, 2017|Tipp, Vállalkozás|0 Comments